Friday, August 19, 2011

Kenangan lalu dibulan ramadhan.....

Tengah2 download movie nie pada bulan ramadhan yg ke 19 nie, tetiba je aku rase cam nk share citer time aku kecik2 dlu masa bulan pose.... Uishhhh!!! kecik2 dlu aku buas sgt! klu cuti2 xpose jgn arapla aku nk balik umah. Kuar pagi balik ptg hampir2 nk azan. (itu pon setelah dipaksa balik oleh ibu aku). Nama je pompuan tp perangai, usah citerla.. suma main, aku main... Tp paling best bulan posela... sbb ape? hehehe... sbb leh kuar n main2 waktu mlm2.. itu paling best skali.. Perghhhh!!! sgt2 bestla... Mcm2 plan ade bulan pose itu. Aku biasela ngan geng2 aku waktu dlu.. Spe ag klu x jilah, annie, Ateh (kdg2 xde) n hajar... Mmg slalola muka kitaowg nie ade... Yg len2 tu budak lakila kan... Mmg xleh nk digambarkanla... Men ronda2 basikal 1 perumahan nie abis kitaowg ukurla... (nasib bek xbawa pita pengukur...). Owg sibok g solat terwih, kitaowg sibok men2 kat luar.. Klu men bunga api n mercun tu jgn citerla.. mmg kene ade.. Tp kitaowg nie xbranila men mercun2 berbahaya mcm mercun bola n yg ganas2 suma tu agpon mahalla suma tu.. Duit takat nk beli ais krim malaysia tu adela yg 10sen satu tu.  hehehe.. takat2 mercun mancis tu slalo gakla... hehehe...lawakla bile igt balik. Aku pernah kene bnyk kali mercun mancis tu mmg xdpt digambarkan kesakitan dier.. pe der halkan, sakit jap jew... haish!!!! Tp peristiwa yg xdpt dilupakan ialah pada mlm bile tah, hajarla (kawan aku sowang nie mmg otak bergeliga! n ganas sket prgai dier..)  tetiba dpt idea wat bunga api cantik sgt... guna span keluli yg halus yg cuci periuk tu then cucukkan kat dawai... Bako span tu then hayunkan jd bentuk bulatan.. mmg santekkkkk giler siot!!! mmg kitaowg suma terpukaula babe!! Then mcm2la menda kitaowg wat.. Men lari2la, men mcm2la... Hai!! sonoknyer jd budak kecikkan... Klu xde wat aktiviti n dh kering idea nk men ape.. Kitaowg dok je kat depan umah annie.. Borak2 sambil men buaian.. Haish!! klu dh berborak pon mcm xnak balik jew... Bestkan jd budak2.. langsung xde ape nk pk.. pk sok nk men ape? sok nk wat ape... lgsg xpk sal menda yg berat2.. Walaupon pernah bnyk kali jatuh cna cni.. pernah pecah bibir n bnyk ag... uishhh!!! hati kering n xserik... Nk gak wat ag... Klu pagi2 time bulan pose, xthn sanggup suh ibu kejut nk g solat subuh kat surau ramai2.. chewaaaahhhhh!!! pastu kawan2 aku pon g la umah ke umah panggil2 geng nk solat same2 kat surau.. hehehhe... Ala surau pon xla jauh manekan.. sekangkang kera jew... Tp pas kitaowg dh xmen ag kat padang depan umah aku tu, tros padang tu jd sunyi sepi sampaila skrg.. Dh xde ag budak2 men kat padang tu ag.. Bile aku tgk padang tu, mmg dh mcm xberpenghuni ag.. yela zaman skrg nie men ade owg nk men kat padang kotor.. skrg nie dh ade tenet, fb, leh tgk movie je kat lappy... leh men game kat tenet or lappy. Tp pengalaman dlu tu yg berharga mahal wat aku sbb dari situla aku blaja segalanyer2 ttg persahabatan, ttg sumanyer. kira mmg klu igt n buka citer balik sesama kawan mesti gelak giler nk masing2 nk mengaku diri hebat.. Ala biasela tu.. Muka kecik2 dlu mmgla muka "nakal2" je suma.. tp bile besa nie sumala nmpk mature.. Yela suma ade kehidupan masing2kan... hehehhe.. walaupon jarang jumpa tp aku tahu kitaowg saling mengingati antara satu sama lain.. Yewla just masa je xde utk kitaowg jumpa slalo... Annie pon kat kl skrg nie nk jumpa pon klu dier balik bota nie barula jupe. klu x, aku g umah dier kat damansara jewla.. Hajar plak mmgla ade je kat umah tp dier pon mls kuar.. Jarir pon sibok ngan aktiviti meniaga dier n jilah kat penang blaja kat IKM.. so msg2 ade life sendiri, tp aku tahu yg mesti diowg xpernah n xkan lupa pe yg berlaku dlu... WEH!!! SAYANG KORANG DOE!!!!!



Jarir a.k.a ateh



Annie & Jilah

Hajar



No comments:

Post a Comment