Saturday, October 15, 2011

AkU bUdAk SySTeM 1

Semester nie ngan semester depan assignment aku & projek aku sangatla berat... Nasib bekla menda nie wat dlm group.. Bayangkanla kene g mane2 company n wat system utk company tu... bayangkanla betapa susahnyer nk wat website yg canggih2 nie... Klu wat utk sendiri xterlibat ngan mane2 pihak senang sket.. wat cikai2 jew dh abis citer aku. Adoi! so group aku untk sem nie ade 5 owg.. Yg terdiri drpd aku, aishah, syafik, ann & onn. Kitaowg dh decide pon nk g company namanyer LUIMEWAH kat syeksen 13. (sowy! gambo xde sbb xsempat nk bergambo.) Tawaf gakla memula tu xjumpa jalan.. Menda nie belakang TESCO jew . Tp xleh agak mane satu opisnyer sbb xde signboard.. huhuhu.. Sabo jewla... Biasela muka akukan mcm operato sket so akula calling2 ngan diowg.. Punyela susah nk ckp ngan Encik Hafiz tu.. suara romantik sgt! (romantik kew?) Kuang2.. huhuhu. Akhirnyer jumpa gakla.. masuk opis tu mmg terkejut gakla sbb punyerla berselerak n keciknya. Lama gakla dier menerangkan system dier. Company diowg nie bukanla hardware. Tp salah satu company IT.. AHHH!!! SUDAH!! abisla dhla kitaowg nie PHP baru blajo. Knowledge tu mmg 10% jew. perghh.. muka masing2 mmg cuak gilerla... jgn citer. dier tnya itu ini suma kitaowg xth... huhuhu.. Bile dh lame2 tu, mmg sbnrnyer sempoila Encik2 tu.. (company tu suma laki jew).. Pada pendapat aku. aku mmg tertarikla ngan ape yg dier offer tu. sbb dier mmg suh kitaowg wat tp diowg akan guide kitaowg. Diwog akan masukkan kitaowg kelas PHP selama 3 hari. Encik Hazlan kate klu blajo 1 hari je kene bayar RM7k. perghhh!! tp dier nk bg blaja free... Tp dengan syarat kene struggle selama 2 bulan.. Ngan 2 bulan tu siapla system sekali kira semester depan mmg goyang kaki jewla.. RILEX!! itula yg aku ske nk dengor tu. Tp yg paling bestnyer Encik2 nie mmg masuk airla.. Biasela programmer.. Time dtg giler tu xlarat nk melayannyer.. Mmg acik gelak jewla dok ngan diowg tu. huhuhu... itu baru giler diowg, giler kitaowg nie xth ag.. Kitaowg xleh nk bagi pape keputusan samada nk ikot team diowg atau tak. Kene tnya lecture dlu. Maybe ari isnin baru bagi keputusan. Tp aku harap sgt2 aku dpt join adventure dlm team work diowg sbb diowg dh bagi offer merasa  heheh.. So pas abis discuss menda tu kitaowg g solat dlu kat masjid negeri shah alam... Pastu suma pk2 nk balik awai ag bukan ape janji bayar sewa kete nie untk separuh hari. Rugilakan klu nk hantar awai2kan, minyak pon bnyk ag. huhuhu.. So kitaowg decide nk g SUNWAY PIRAMID ngan tujuan nk g tgk wayang.. sampai2 sana jew, mmg ramai owglakan sbb parking susah nk cri. alih2 tu jupe gak.. Memula g la makan dlu, makan KFC yg si ann ngan ONN makan subway. Makan punye makan (aku sampai dh xbercakap lapo nyer sal) dh abis tu nek ats cri CINEMA.. Pastu xjd nk tgk sbb citer xde yg menarik. Lastnyer teman si ann, onn & syafik g FARMASI JUSCO.. adeh!!! pelikkan.. kitaowg nie pompuan layankan jewla dak2 nie... penat gakla berjalan sbb aku pkai higheel.. Smpai tercabut2 dh reben kasut aku.. huhuhu.. Pas abis tu, nk merayau ag padahlnyer jam dh pukul 10.30 mlm.. Perghh!!! ann ajak g UPTOWN lak.. layankan jewla.. Aku klu g berjln nie agla ske. Xpayah balik pon xpe.. huhuhu... Aku xbeli ape pon tp ade baju murah.. huhuhu... ya allah! nk berjalan tu mcm 1 penyiksaan. Kaki mmg xdpt digambarkanla sakitnyer... Dh nk pukul 12 tu kitaowg pon smpaila PUNCAK... hehehe.. bestla jln2 ngan diowg.. Dlm kete riuh rendah acik gelak jew.. Aku dhla dok tengah2.. Si syafik dhla mulut xmo diam.. aku mcm nk pengsan melayan dier bersembang.. hehehehe...



Nie la masjid negeri, shah alam. sgt besar!!

Sempat posing sebelum balik..
Onn, Aishah, syafik & ann

Dlm kete santekkkk....

Siyes aku ckp... Aku masuk dlm tmpat nie. 
Aku dh xske bau dier..  Onn & ann je yg beli

Bodyguard aku ngan aishah..

Snap pic parking takot balik xjumpa plak..

Eh!! nie sayala.. sblm g.. :)


Notes: Pape jawapan pon aku kene ikot jew.. Tp aku rase mcm giler2 nk join adventure team LUIMEWAh tu.. huhuhu... T aku continue citer len.. tgguuuuuuuuuuu k??? :)

No comments:

Post a Comment